Missie:
Bijdragen aan een interpretatie van de godsdienst, die respect voor de mens en mensenrechten, vrije mening, vrijheid, ethiek en cultureel erfgoed centraal stelt
Visie:
Zorgen voor de ontwikkeling van individuen die het leven juist kunnen beoordelen, die oplossingen kunnen bedenken voor de dagdagelijkse problemen, die een betere integratie in de leefomgeving kunnen verwezenlijken en die andersdenkenden respectvol benaderen
Thema’s:
De islamlessen zijn opgebouwd rond zes fundamentele studiedomeinen:
- Geloofsleer
- Aanbidding
- Het leven van de profeet
- Koran
- Zedelijkheid
- Godsdienst en Cultuur (De identificatie en de analyse van het culturele erfgoed)
Wist je dat...
- wij elke les beginnen met elkaar te begroeten door ‘Assalamoe alaykoem’ (Ik wens jou vrede en geluk) te zeggen?
- alle kinderen vrij hun gedachten en gevoelens kunnen vertellen?
- wij met behulp van profetenverhalen leren over goed gedrag?
- wij graag toneel spelen, uitbeelden, kleuren, knutselen, ... tijdens onze lessen?
- alle kinderen een soeramap krijgen waar ze korte hoofdstukken uit de koran met betekenis in kunnen terugvinden?